Lite status, so far

I torsdags sprang jag mitt fjärde kom igång-pass. Jag trotsade trötthet och regn och gav mig ut efter jobbet. Det kändes ganska bra, trots lite känning i vä knä och hö baksida lår (långt in, typ). Jag kan inte säga att jag känner mig starkare eller piggare, men jag var väldigt glad och nöjd med att alls ha gett mig ut.

 

Dessutom var det enligt planen tänkt att jag skulle styrketräna. Hjärnsläpp, eller något ... 

 

Jag har fortfarande idag, söndag, träningsvärk i axlar och skuldror efter att jag hängde i ringarna i gympasalen i torsdags. Det är en bidragande orsak till att den här helgen blir en vilohelg. Men i morgon ger jag mig på det igen. Ska fundera på om det blir styrka eller löpning.  

2 kommentarer till inlägget

Desmond
1963 • Hällefors
#1
11 april 2018 - 12:39
Bra jobbat! Kul att läsa dina inlägg! Var i samma situation som du för 1 1/2 år sedan, dålig ork, inte sprungit på länge.
Började precis som du,med korta sträckor, ökade liiite i taget. Tänk på att så fort något gör ont, minska till den sträcka som funkade, och kör den i en vecka till! Låg länge och tuggade runt 4 km, innan knäna höll för längre.
Men, jag började i september, i april året efter (med avbrott för ljumskbråcksoperation) kom jag över 5 km, och i slutet på maj milen. Så det gäller bara att ha tålamod!
Lycka till!!!
1972 • Landvetter
#2
11 april 2018 - 13:57
Tack för din peppande kommentar!
Vill du kommentera det här blogginlägget?
Registrera dig eller logga in här ovanför.